torsdag 24 januari 2008

yes!



...äntligen! det finns en gud...

För den lokalmedvetne Södertäljebon så har man under en längre tid kunnat konstatera att den lukrativa lokalen, tidigare i Benettons ägo, på Järnagatan stått tom. Flertalet är de gånger som jag har passerat och för mig själv tänkt... hoppas, hoppas, hoppas... Och ibland slår drömmar in - äntligen har det öppnats en frisörsalong i Södertälje. En bransch som tidigare har andats u-land men som nu lyser upp vår gråa vardag. Tänk att äntligen få håret vårdat av fackmän. Detta är sannerligen en glädjens dag.

Jag vet att man inte ska vara girig, men jag noterar samtidigt att på gatan mittemot, i den lokal som huserade Cafe Bristol så pågår febril verksamhet. Jag vet att det kan låta lite väl krävande, men snälla, snälla - låt det öppnas en bröllopsbutik eller varför inte ett solarium där.

Utöver ovanstående glädjerus kan jag denna morgon konstatera att en semla kostar 10:- hos Castello samtidigt som motsvarande bakverk kostar 20:- hos Tidermans. Dags att överge de sura och ointresserade turkkärringarna hos Tidermans. Just a hint.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Visst är det en helt underbar känsla som sprids i kroppen, när allt bara faller på plats och man äntligen får rätt. Samma känsla har även kommit över mig ett par gånger när en tom lokal plötsligt visar upp en helt ny fasad och interiör, tänker då närmast på
t.ex en ny godisaffär, skräddare/klackbar eller rent av en upphottad föreningslokal.

Ulle sa...

kolla så att det verkligen är en semla som du får på castello, minns när jag köpte sachertårta och fick ngt helt annat i kartongen...