tisdag 8 januari 2008

du är placerad i kö...



So may it be... Telia kryper till korset och erkänner att deras skitserver tog semester alternativt utrymme för en helig stund och lite onna... Då infinner sig den naturligaste frågan i världen: "Och vad får jag för det?"

Ett presentkort på 200:- att använda i Telias egna butiker...

Jaha - och vad vill jag ha där? En kabelvinda kanske.
Okej, jag raljerar - men Telia har ju liksom inte gjort något att känna beundran över mer än att starta upp serverkollit igen. Alla mail och all korrespondens är ju försvunnen ut i Cyberrymden alternativt Marens igengrodda dybotten. Så därför droppar jag följande uppmaningar:
  • KLM - den där tjänsten som provresenär på era soliga destinationer, skräddarsydd för mig - vänliga skicka underlaget igen.
  • Svenska spel - gratulationerna för lotterivinsten genom Annika Duckmark - vänligen skicka igen.
  • Chefen - förtroendeunderlaget med tillhörande kraftiga löneförhöjning - skicka igen!
  • Telgebostäder - intresseanmälan för vindsvåningen på 6 rum i sekelhuset på Lovisinsgatan - jodå, skicka en gång till.
  • Regeringen - utbetalningen av en löntagarfond för utomordentliga insatser för partiet - skicka igen, om ni vill, bara pengarna kommer in på kontot.
  • Fröken "hemlig" - information om nästa mötesplats för utomäktenskapligt äventyr - skicka igen.

Ja, vem som helst ser ju nu att 200:- i form av ett presentkort är ganska far away som kompensation. En gratis kvartalsräkning - och vi kan sätta oss ner vid förhandlingsbordet...

Inga kommentarer: