torsdag 10 januari 2008

veckans sosse


bengt niska


De stolta socialdemokratiska anorna och tillika värderingarna lever och frodas i Pajala kommun.

Därför är det bara med en anings höjning av ögonbryna som jag noterar ett par väl genomtänkta kommentarer i och med Charlotte Kallas segeråk i helgen. Under en euforisk minut hann Bengt utlova en villatomt som tack för skidframgångarna och med en suspekt koppling till ett ökat marknadsvärde för kommunen:


"- Jag skulle vilja se den som överklagar" (apropå att förfarandet troligen är olagligt)

"- Jag tycker att det är helt rätt att vi gör det här och jag har alla kommunmedborgare bakom mig" (har han verkligen pratat med alla?)

"- småaktig", "avundsjuka som har oproportionella mått" och "ett löjets skimmer" (kommenterar kritiken)

Vi tackar för det Bengt, och det känns skönt att ni härliga grå-sossar är ute på banan igen.

Inga kommentarer: