onsdag 2 januari 2008

Läsarfrågan


denna text berör i första hand de läsare som är bosatta i södertälje, men känner du ett nödgat behov att få skriva av dig lite, så kan du väl slänga in en gissning på måfå.


Löpning är som bekant Papis balsam för själen - ja man skulle nästan kunna kalla det för passion. Nu är jag dock medveten om att man inte ska missbruka ordet passion för jag känner folk som har sin snowboardbräda som passion och där ligger mina 6 löppass i veckan i lä - för den människan bor i princip i backarna hela vinterhalvåret, förutom en avstickare till Thailand förstås.

Men det var inte det som den här texten skulle handla om... eller jo, min löpning förstås men ändå underordnat själva head topic. Löpning är bra mot mycket, om vi bortser från det rent fysiska välbefinnandet så är det också ett tempel för meditering - många av mina egna problem till globala världskriser har jag löst under otaliga asfaltsturnéer. Bara som ett exempel så lyfte jag fram lösningen på Sveriges stagnation redan 2001 - den profeterian tillämpar alliansregeringen nu med lyckad framgång - helt gratis... vad jag försöker säga är att alla möjliga och omöjliga tankar snurrar runt i takt med att hjärtat pumpar blod och syre genom kroppen.

Så också idag, då jag styrde mina najkisar mot barndomskvarteren ute i Geneta - det mesta såg sig likt ut... men så fick jag en sån där flashback, ni vet när man börjar söka efter ett namn men det är dömt i attsingen att komma på det. Jag sprang förbi en av Södertäljes mer tvivelaktiga pizzerior som under större delen... ja i princip hela delen av min uppväxt hette Nablus (som hyllning till en av de främsta friidrottsstäderna i grenen "kast med liten sten") - därefter följde ett par år under senare delen av 90-talet (tror jag) som den hette någonting annat - och det är här kära läsare som ni kommer in i bilden... ja, kanske inte just den bilden här ovan... men någon annan kanske... Är det någon som vet vad haket hette under de där åren innan man tog tillbaka det gamla klassika Nablus igen. Jag har för mig att det var något engelsk-klingande namn... och nu kan jag inte få det ur huvudet.

Jag sätter mig här och väntar nu...

3 kommentarer:

g sa...

Star Club?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

där sa du ett sanningens ord... Jag misstänker att du har kvar VIP-kortet?

Anonym sa...

Kan Assali vara något???