tisdag 1 januari 2008

önskelistan



Det kan tyckas lite tidigt... men det är nytt räkenskapsår, och jag vet att ni kommer börja tjata på mig om önskemål till födelsedagen. En annan uppnår ju den högaktningsvärda åldern av hela 36 st. år. Så nu är det bara att gå ihop och samla. Jag kan tänka mig att använda åket när jag ska upp till Blombackahallen för att trolla Sali-Bantii, eller när jag ska hämta sushi eller thai på Minako eller Parn Thai. Jag kan också se framför mig hur jag svänger upp med en bredsladd utanför DJ:s dagis, och hur jag sedan pular ner bäbis i burk-bagaget. Användningsområdena är oändliga.

36 är för övrigt:

  • det atomnummer som det icke-metalliska gundämnet Krypton har. Krypton är även en planet i Stålmannen.
  • ASCII-koden för symbolen $.
  • antalet gallons i en standardtunna för öl i England.

Så om det var någon som hyste tvivel över denna födelsedags viktighetsgrad - såå har ni säkert tänkt om nu.

1 kommentar:

Farmor sa...

En jättekul liten bil. Jag kan tänka mig ett litet scenario: Om du är duktig och pantar alla dina red bull burkar så kanske ni har varsin liten häftig bil innan födelsedagen infinner sig.
Kram farmor