torsdag 31 januari 2008

stora & små bestyr




Man är en idiot... men man är också bara en liten Papi.

Samtidigt säger det sig ju självt om man hade använt sig lite av sin påstådda överlevnadsinstinkt, att nu är det bara en tidsfråga innan det börjar tjatas om en riktig hamburgare.

Och jag kan ge mig fan på att blåögd som man är så sitter man snart på en kall träläktare ute i Lina 3 gånger i veckan. Bilen luktar hästskit, och vad ens kläder luktar ska vi inte ens prata om...

"- Pappa, pappa! På lördag är det föräldramockning i stallet, å alla ska hjälpa till"

Varför köpte jag inte ett paintballgevär, en biljardkö eller ett löpband åt henne.
Nåja... ett par V75-helger med Kent så kommer även DJ att spy på allt vad hästar heter - så får det bli.





Träningsläger inlett - för om man är stor nog att springa omkring och tjata efter kuse samtidigt som man fejkar bajs i blöjan - ja då är det dags för det lilla steget för människan men ett stort steg för mänskligheten. Ett epitet som jag ödmjukt tillskriver mig själv. Nåväl, nog om DJ - hon får ändå så mycket uppmärksamhet. Det är skitvidrigt att vara ute å gå med henne - jag tror ju i min enfald att det är mig som alla gorgeous damer ler åt... men icke. Om ni är nyfikna på hur det känns att behandlas som luft så är det bara att låna Ester en lördag. Man får en helt ny syn på det här med vuxenmobbning.



Slutligen en kuggis - vad kan ovanstående bild symbolisera? Och här behöver ni inte rådfråga A-K för hon ställer sig nog lika frågande. Maken till husligt förfall var det länge sedan som det skådades i dessa kvarter.

Papi har genomskådat den påstådda pedanten - BS! säger jag bara... hennes städambitioner kvalar in i samma kategori som fejkade orgasmer, och bägaren som fick diskhon att svämma över gjorde entre nyss - ja precis för 15 minuter sedan när jag steg upp. Åter igen stod skiten kvar... och av den utlovade godbiten syntes intet... men man får väl ha överseende, för hon "jobbar ju". Tur då att Papi går hemma... eller inte, här krävs det rättning i leden.



Kanske dags att skicka iväg henne på ett ensligt beläget tyskt spa - dom verkar kunna det här med att få Mamuttar att börja diska.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur kunde du vara så dum? Har själv en syster som var en fanatisk hästtjej, kommer aldrig att glömma doften(stanken) av hennes ridkläder hängandes i tvättstugan, uuurk!!!

Förhudslös och Ryggradslös sa...

jag har svagt börjat inse vidden av mitt klavertramp... måste fundera ut motåtgärder... att låta hästen brinna upp på innergården kanske är lite väl dramatiskt.