tisdag 29 januari 2008

Can I have some private please...



Aj då, hur gick det här till egentligen?

I samband med att vårdval infördes inom Stockholms läns landsting - vilket går ut på att du som patient fritt får välja vilken mottagning du vill tillhöra. Privat eller i landstingets regi spelar ingen roll. Som extra service väljer här www.vardguiden.se att publicera omdömen för jämförelse baserat på en övergripande patientundersökning.

Av någon anledning placerar sig TelgeAkuten överst bland Södertäljes inrättningar vad det gäller kund/patient-nöjdhet. Hur det kommer sig ska jag inte spekulera i då jag som patient är jäv i fallet. Men jag har ju mina aningar - du med? ...nä, inte du Jonas... och inte heller tommyjörgen eller Sonny Danielsson som fått S:et inom parantes att symbolisera "skrämselpropaganda". Det var bättre när hans S stod för SSK, i alla fall rent trovärdighetsmässigt.

2 kommentarer:

J.Christensen sa...

Ok Telgeakuten tog första platsen men strax bakom kom Luna Vårdcentral och nu till dom 5 platserna i botten som du av någon anledning glömde bort 4/5 privata och då är dom 2 sista privata så NEJ ingen privat sjukvård.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Nej, klarar man inte av att välja själv - så förstår jag att det kan vara jobbigt. Som en fritt tänkande individ är jag glad över att ha valt Telgeakuten.