fredag 1 februari 2008

Tillbaka till verkligheten

Jaha... då fick man sig vardagens gråa trasa kastad i ansiket.

Igår 158 unika besökare - Idag 13 stycken hittills.

På jobbet halvdagsmöte kring optimering av parallella flöden och processer. Funkade rätt bra, jag var lagom förberedd med material och PC-kanonen valde att funka relativt hyffsat. Men jag förstår fortfarande inte varför den random by default väljer att återgå till num.lock vid viloläge (dagens i-landsproblem).

Tycker nog att jag var så där smart bakrundsfuhrer - sån där som man lär sig att vara på djuplodande heldagskurser på något stadshotell som har upplåtit ett par ungkarlsrum i källaren till konferensmecka. Syftet är att arbetsgruppen ska känna sig delaktig i skapandeprocessen vilket sedan ska underlätta framdriften i utkommunikationen till den stora arbetsgruppen. En svår ekvation för människor med besserwisser-ambitioner... ja, inte mig alltså.

Hm... 158 besökare igår - vilken organisation eller grupp i samhället med taskigt självförtroende ska vi reta upp idag då? Reclaim-rörelsen kanske... nä.. eftersom det är fredag låter jag det bero - dessutom blir Gringo alltid så upprörd när jag bråkar med hans själsfränder.

Trevlig helg på er - eventuellt kanske jag återkommer med den där vinresan som jag utlovade förra veckan. Det blir samma vin ikväll därav den tänkta återvinningen.

Inga kommentarer: