tisdag 19 februari 2008

McLounge



Vi fuskade lite igår...

Efter en intensiv eftermiddag i Kungens Kurva med komplementköp på IKEA med tillhörande fika så ringade vi även in ett inköp av ryamatta och lampskärmar på MIO. Och när vi ändå var där så passade vi på att sitta in den nya soffan som vi funderar på till april - sjok najs...

Ryamattan ja... det är märkligt, men A-K kör någon slag förturstillämpning numera efter att ha delat ut lite kroppslig kärlek under helgen - först försåg hon sig med ett par Etniés och nu dög helt plötsligt inte den matta som jag hade sett ut. Jag misstänker att den var för billig och glatt hittade hon en för vansinniga 3500:- You löööööv me, säger hon och ser lycklig ut - själv känner jag mig torsk i dubbel bemärkelse och vill gärna uttrycka något om familjär prostitution - men min uppfostran förbjuder mig det.

Bauhaus förärades även de med ett intensivbesök där Papi rusade genom butiken på personbästa i jakt på nytt duschmunstycke, lysrör, glimtändare och fönsterhake till badrummet. Han har tydligen ett renoveringsprojekt på gång... men han får berätta mer om det när det drar ihop sig.

Fusket då? Jo, lite bekvämt svängde vi in vid MakkiDee i Moraberg på vägen hem - ett ställe som jag skytt som pesten under en lång tid. Sista gånger jag var där så hade hela konceptet förvandlats till en syriansk fritidsgård där affärskonceptet gick ut på att tillfredställa de närmaste vännerna och negligera ordinarie kunder. Personalen var totalt inkompetent och det är närmast ett under att stället står kvar. MEN, något har hänt - jag träder in i en lounge-inspirerad miljö - riktigt chict och trendigt inbjudande och bakom kassorna huserar en seyforisk kerub som balanserar på gränsen till att se ut som en löjesväckande ful farbror... men jag sa balanserar, för han kommer undan med en otrolig fingertoppskänsla och ett varmt handhavande med sina tjejor i kassorna. Köket styr han efter ett command & conquer-koncept och jag ljuger inte när jag säger att jag har aldrig i hela mitt liv fått en order så snabbt expiderat på McD. Jag satt fascinerad och tittade på hur han utövade sitt ledarskap och rent instinktivt så borde det inte gå - men killen hade en fantastisk koll. Ok. jag kanske inte ska överdriva - det här var ett enskilt fristående besök - men det lovade så gott att jag kommer tillbaka - och behöver en hamburgerestaurang något annat betyg.

Förresten... Ester är ju för skön - denna trallande vildbatting som kombinerar 2 och 3 ords-meningar med att lyfta ut strofer ur barnsånger. Jättegulligt... om det inte vore för att hon just nu har hookat på "Lilla snigel"... Det blir en hel del spännande situationer när en nästan 2-åring tar ton i kassaköer eller i trånga butikspassager.... "AAAAAAaaakta dig!

Här får man tillämpa all tillgänglig pedagogik och förklara lite ursäktande för flickebarnet att "- nä, så säger man väl inte Ester...även om det är en jättefin barnvisa.." Ester tittar fundersamt på Papi och undrar om han inte är riktigt klok... det är ju hit-varning gubbe!

Inga kommentarer: