lördag 9 februari 2008

Gala!



Om vi bortser från följande faktorer:

  • att Mamis kycklingfiléer inbäddad i fetaostgegga m. potatisklyftor var lika goda som vanligt.
  • att Robertsons Cabernet Sauvignon årgång 2006 höll samma klass as usual.
  • att Björn Gustafsson & Kristian Luuk conquerd the night.
  • att låten till dansunderhållningen i paus var bäst.

...så var det mesta rätt och slätt ganska skit...

Jag hade initialt vissa förhoppningar då startfältet till trots innehöll en del intressanta namn. Nu skulle det dock visa sig att det mesta var rätt slätstruket och oengagerat. Jag har dock lovat att leverera en lista värdig namnet, och jag står därför vid mitt ord:

  1. Suzzie Tapper
  2. Velvet
  3. Michael Michailoff
  4. E-Type & The Poodles
  5. Amy Diamond
  6. Face-84
  7. Brandur
  8. Christer Sjögren

Christer Sjögren ska dock ursäktas med sitt patetiska verk - för kunde Verka Serduchka från Ukraina komma 2:a med sitt vansinnesbidrag så börjar ett mindset sätta sig hos mig... hm, vi kanske ska ta och skicka den skenheliga stollen trots allt.

1 kommentar:

g sa...

Suize Tapper på första plats? Jag tar tillbaka allt jag har sagt om din förmåga att hantera ironi.