lördag 16 februari 2008

sprutlackera



...det är lite märkligt - men jag har mina aningar om hur det går till... för varje gång som DJ har varit med farmor och farfar så går hon omkring och sjunger "jag målar bilar, jag målar bilar"...

I övrigt så är det gala-lördag och denna snöfria helg i februari (jag var tvungen att nämna det) beger vi oss tvärs över Mälaren till Westra Aros. Ett Västerås mest berömt för sin gnällighet, sina usla gurkor och tråkiga industri. Bara en dåre kan få för sig att lansera hålan som en pittoresk hamnstad. Till stadens försvar så ska det väl tilläggas att man numera profilerar sig som en obskyr universitetsstad med utbildningar för dem som aldrig kom på vad de ville bli. Dessutom är man absurt stolta över sin mindre kopia av Gothia Tower - passande småskalighet med andra ord.

Varför så bitter Jimmy undrar kanske någon... tja.. är man så dåliga förlorare att man släcker ner ishallen när man håller på att förlora så förtjänar man gott och väl en kasse ovett. (Nej, Papi har inte glömt än - trots ett falnande hockeyintresse). En lågoddsare är väl att det blir mörkt i hallen om inte Fronda utropas till vinnare av hela tävlingen redan ikväll.

Därför blir kvällens gala-stass helt i svart - som en hyllning till avgrundshålet som Gud glömde - tror fan att domkyrkan är en kopia av någon annan stad med sakralare dignitet.

Jag återkommer naturligtvis senare ikväll med den rätta listan - efter att ha avnjutit mexikansk plockmat och iskalla Coronas. A-K lär väl häda och pimpla rödvin, men det känns som hennes problem.

Något annat när jag ändå håller på? ...Jo! ja just det... Ni som har tänkt att passera Gärtuna för att ta den nya sträckningen av väg 225 nu på tisdag bör nog tänka om. Gärtuna Klubben har fått blodad tand i att anordna väckelsemöten och nästa vecka blir det rejält kändistätt... Håll i er nu: LO:s attackförhandlare nr. uno Veli-Pekka Säikkälä dyker upp för att elda på massorna: "Vi jobb fan int'!" Och när jag passerade aulan i torsdags hade man redan börjat borra fast kravallstaketen i golvet - vidare upp i restaurangköket så förbereddes Janis klassiska klassmat: porkshops. Mera fläsk åt folket!

2 kommentarer:

J.Christensen sa...

Blir impad av att du kommer ihåg namnen på förhandlarna i IF Metall coolt.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

jag kommer ihåg Fredrik Lindströms namn också - allt som är bra humor brukar sätta sig hos mig.