söndag 24 februari 2008

Gala!



Sorry... jag vet att jag är sen, men flera faktorer bidrog:

  • Dels krävde rollen som värdfolk sitt attribut och sin närvaro vilket på intet sätt gjorde något. Gästerna var trevliga, DJ skötte sig och A-K fick briljera samt diktera vilkoren kring mat, TV och slutligen spel. Vi övriga hade tur som fick ombesörja våra vatten-klosettuella behov allena...
  • Dessutom tog det lite tid att smälta att bruksorten från Slaka-slätten och dess chokladlada fått stå värd för festivalcirkusen. En kommun som stoltserar med en skittråkig jätterondell, ett Ha-Ke-Pi med perverst stora kebaber och slutligen SM i plöjning... merde!
  • Ja...å så blev det lite genant påtagligt att undertecknad tagit ett rejält kliv tillbaka med sin fingertoppskänsla. Från att förra veckan prickat in hela konkarongen så slog jag till med att lyfta bottenskrapet till tydligen obefogade skyar.

Nåväl, Papis ord är lag - oavsett vad det okunniga Svedalafolket anser, här kommer facit för deltävling 3.

  1. Eskobar - Hallelujah new world
  2. BWO - Lay your love on me
  3. Thérèse Andersson - When you need me
  4. Patrik Isaksson - Under mitt tunna skinn
  5. Caracola - Smiling in love
  6. Frida feat. Headline - Upp och Hoppa
  7. Mickey Huskic - Izdajice
  8. Ainbusk Singers - Jag saknar dig ibland.

Sådärja - nu känns det bättre. Eskobar slänger fram en låt i radiovänligt format fast i fel forum - men det känns som deras problem.

Något som däremot inte kan tillskrivas som ett problem, även om det har fått vissa sekundärt negativa konsekvenser är den underbara sanningen att vi noterar den 23 febbo i almanackan och den skitäckliga snön lyser fortfarande med sin frånvaro. Till och med gatukontoret verkar ha gett upp och cirkulerar nu omkring i centrala Södertälje och stage:ar våra fönster med sina grus-sop-maskiner. Men vem är jag att gnälla - jag fick ju faktiskt en disktrasa med Fredrik Reinfeldt som motiv av mina före detta vänner ikväll. Den kan jag ju använda...

Inga kommentarer: