söndag 17 februari 2008

orent



Vad är det som luktar?

Ja, antagligen är det jag eftersom vi tillämpar back to stoneage här i centrum idag. Ingen värme eller varmvatten på hela dagen... fick lov att gå 2 mil till en pump i närsocken och sedan hem för att värma vattnet på vedspisen... nä det var inte riktigt sant - först fick jag hugga ved i en timme för att ha något att mata spisen med.

Allt för att skona frisörsalongerna i centrum som är beroende av vattenförsörjning - därför tar man det en söndag när alla 1500 cityslickers obönhörligen är hemma. Hälften av dem var säkert ute igår och behöver duscha av sig bakrusets fadda lukt. Och hälften av hälften av dem hade säkert sunkigt sex i natt och skulle verkligen behöva spola av sig sekret och andra kroppsvätskor.

Själv funderar jag på att spä på ohälsan med en långpromenad tillsammans med DJ - dessutom ska vi glädja barnets mormor genom att källsortera både glas och papper. Tror vi tar oss mot den nya lekparken bakom Lindboms - den måste invigas. Sen blir det väl lite platespotting och ännu mer traskande - så med lite tur så får jag nog förvarna det interna reningsverket inatt när jag kliver in för en ny nattvecka och slår på duschen. Känner mig laddad för lite jobb - fick en intressant bekräftelse i torsdags som stärkte mig i ett annat beslut...mer kan jag inte säga.

Inga kommentarer: