fredag 29 februari 2008

fajer!



Ett märkligt sammanträffande? Nja... det vet i fan.

I tisdags dök P på mig i personalrestaurangen och hö hö:ade fram:

- Öh, du Jimmy - du var ju sån där brevfarbror förut!

- Ja, det är korrekt.

- Du vet den där skitvillan nära Postterminalen?

- Aaa... du menar den på ängsgatan med antagligen en av de största samlingarna av sönderrostade Mercedes?

- Jo precis... vet du vem som bor där?

- Nä inte på rak arm - men under min tid så bodde det folk där som man av efternamnet skulle kunna relatera till kompetensförhöjande arbetsutbyte.

- Ok...

Två kvällar senare så brinner kåkhelvetet - sannerligen märkligt.

Till P's försvar ska dock tillskrivas att han varken luktat rök eller bensin idag. Å andra sidan så gick spolingen under öknamnet Pyrro under sina yngre dagar, så helt övertygad är jag inte. Fast troligare är det väl att Södertälje Kommuns ljusskygga patrull med EXP-befogenheter har varit i farten igen. Eller är jag ute på djup sankmark nu...? Det kan ju faktiskt ha varit en slump att Ridhuset, Fabriksrucklen vid Tom Tits, Fritidshuset vid gästhamnen, Falkvägen och nu Ängsgatan självantände... Ska jag vara så fräck att lansera nästa slump redan nu?

Birkavägen - kom ihåg var du läste det först.

Inga kommentarer: