lördag 9 februari 2008

Retro-resan fortsätter



Har legat lite lågt med bloggandet den här veckan, mest för att jag inte har varit på humör - vilket i sig beror på lite dygnsomställningar för inbokade möten. Detta då varvat med en de sedvanliga nattpassen. Chockar dock de arbetskamrater som tror att jag har slutat på firman med att gå dagtid nästa vecka.

En gång i tiden låg dessa nattskift som en ekonomisk grund för ett lite bättre leverne - numera är de inlagda av rent bekvämliga betänkligheter. Dels funkar det bra med hämtning och lämning av DJ parerat med Mamis jobb, men framför allt så börjar jag bli för bekväm av mig för att hålla på och ställa om dygnsrytmerna. Papis lekamen har alltid trivts bäst under dygnets dunkla timmar, så varför plåga den med något annat lyder Cholos devis. Nu kräver dock projekt och kringfunktioner viss representativ närvaro när solen är uppe... så låt gå för vissa snedsprång här och där.

Lördagen går i ett retro och rosa tecken... Dels så glider undertecknad runt i våningen med ett pure vintage-smile på läpparna. I byxfickan på Papis Psycho Cowboy Brands vilar den nya T29:an tryggt - på CD-talriken snurrar Evolver och Space Age Baby Jane och nyligen levererades ett par purfärska Nike Cortez från King of Prussia Mall via Primmas vårdande mellanhänder. Han har åter igen passerat staternas border i skydd av Zenecans omsorg. Jag brukar försöka luska lite i vad det är han sysslar med, och han brukar pliktskyldigt mumla något om inköp och avtal. Men jag börjar se igenom den där fasaden, för varje gång han sätter sig på ett plan så är det något som läggs ner eller outsourcas. Förra gången var det substanstillverkningen av esomeprazol och omeprazol och den här gången så skeppade han iväg ett par tjänster inom R&D. Fast så länge han kommer hem med orangea svoosch-kartonger så har jag överseende med det mesta.

Rosa då? Men skärp er... äntligen fylls årets tråkigaste månader med vesäntligheter - Melodifestivalcirkusen rullar igång i Göteborg ikväll och familjen Apa har bokat soffplatser. De röda STEEL-byxorna är strukna och den rosa skjortan från Giovani är stärkt. Mami fixar köket och Papi inhalerar kvällens bouqet både genom mun och näsa.

Jag återkommer senare ikväll med den sanna listan - för som vanligt så vinner fel låt. En Flossy Mova' ska jag försöka hinna med också - för när det gäller lejsa beats kompis, Jimmy e sweet.

Inga kommentarer: