måndag 4 februari 2008

kärlek...ja kanske



Jag vet att jag antagligen är ute på hal is när jag dryftar mig till att kalla det för kärlek - men det går inte att förringa det faktum att AK faktiskt ser lite lycklig ut över dammsugaren jag köpte åt henne (oss?) idag. Tydligen hade hon aldrig kännt sig riktigt bekväm med Papis ungkarlsdragster - å det kommer fram nu...6 år senare.

Å när han ändå var igång, och på plats, så fortsatte inhandlandet av stuff till våran tidigare nämnda make over av vardagsrummet. Soffbord och fönsterlampor kompletterade de redan inköpta gardinerna och blomsterkrukorna. Dessutom känner jag med min fingertoppskänsla att vi har hittat rätt mediamöbel till den kommande "platten" - men här gäller det att övertyga AK om att även hon har rätt känsla i magtrakten. Det där andra som gnager är bara hennes dåliga samvete.

Dagens stora behållning dock - om man bortser från DJ's konsert för Peter Siepen - måste glädjefyndet på MIO ha varit... Här har jag gått och haft ångest över att Mami har prickat in ett par fondtapeter på Södertälje färghandel för 1270:-/rullen - och eftersom det var medaljongmönster så skulle antagligen 4-5 rullar behövas. Nordeas lokalkontor i centrum har under en period legat i farozonen för en påhälsning av farbror i Bill Clinton-mask. Men nu är faran över - MIO bjussar på ett par identiska om man bortser från att mönstret inte är i sammet för endast 299:-/rullen. Prisad vare mammon, här kommer alliansåterbäringen.

Gjorde vi något mer? Jo en tripp förbi Peggo för att spana in den nya wagonen - Mami var nöjd - Papi är alltid nöjd - DJ verkade tycka att de större och dyrare bilarna var mer intressanta...bortskämda unge!

Inga kommentarer: