onsdag 20 februari 2008

skitdag



Dags att bita sig i tungan igen... det är för mig en gåta att jag en gång i tiden avundsjukt har glorifierat fenomenet VAB - jag byter med vem som helst pronto!

Efter avslutad innebandyträning igår kväll noterar jag att A-K ringt 4 gånger på mobilen - ja, inte min då om någon höjde lite förvånat på ögonbrynen - jag anade förstås lite oråd efter senaste akuttransporten till Huddinge, men det visade sig vara lindrigare. DJ's feber hade gått upp igen, och A-K som varit hemma måndag och tisdag deklarerade att hon måste infinna sig på jobbet onsdag morgon - sagt och gjort, det vara bara att styra kosan hemåt igen.

Det kluriga i kråksången är att det inte är helt komfortabelt att ställa om från natt till dag mitt i veckan. Det där måste Ester ha kopplat för 04.11 tyckte hon att det var ett utomordentligt tillfälle att starta dagen... medelst böl, gnyenden och ilvrål tvingade hon sig själv och Papi till reträtt i vardagsrummet för lite spännande TV-shop - vilket hon sysselsatte sig med själv så bra att Papi till slut lyckades slumra lite - Vi får väl se när det dyker upp avier på dammsugarmunstycken och kompletta hemgym och fiskedrag.

Och nu är det som det är - en totalt labil unge gör livet surt för en trött Papi och ingenting duger eller är bra... så snart låser jag in henne i källarförrådet, alternativt ringer jag Guda-Clubba, det är dags att han tar sitt ansvar...

Att få jobba skulle just nu kännas som en befrielse om jag nu inte lyckas sälja in idén om att sova eftermiddag - men fan trot.

Inga kommentarer: