tisdag 5 februari 2008

bita sig i svansen



Det blev ingen skärgård idag - istället blev det städning av källaren... och i ren aversion kring denna missräkning känner sig Papi nödgad att leverera dagens galenskap från vänsterkanten...

AMF Pension till hälften ägt av LO (Svenskt Näringsliv äger den andra delen) säljer ut sina A-aktier i Scania till tyska MAN.

Men vänta... jag ser kopplingen, men jag förstår den inte - är detta samma personer som barrikaderar salladsbarer i Göteborg, videobutiker i Landskrona och byggarbetsplatser i Waxholm i jakt på kollektivavtal då man inte ser EU som en arbetsmarknad. Men samtidigt går det bra att sälja ut svensk industri till argaste konkurrenten. Här behöver man inga fiender - dom finns redan i de egna leden... Galet, men icke oväntat.

2 kommentarer:

J.Christensen sa...

Hmm det var dumt av LO och ringa upp MAN och erbjuda sina aktier eller var det inte så det gick till? Eller så kanske dom ringde sin börsmäklare som har till uppgift att sälja dom och då kan ALLA köpa dom inkl Scania Jag Du och Reinfelth men som sagt detta är bara mina egna tankar men troligtvis är det som du säger att LO ringde upp MAN för att bli av med Scania.

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Du har nog en poäng i det du skriver - men föga smickrande för AMF. Försäkringsbolaget med noll koll - skulle inte låta dem förvalta mina pensionspengar. Insikten verkar vara i sparläge.