fredag 1 februari 2008

dagens fet-Göran


”Om Reinfeldt vill att någon annan städar åt honom så står det honom fritt. Men han ska själv betala vad det kostar. Det är inte jag eller svenska folket som ska betala Reinfeldts städning.”
Ett odödligt citat som aktualiserats idag - säga vad man vill om fettot, men han gör det definitivt inte lätt för de gamla partikamraterna i det sjunkande skeppet.
Det där var inför valet 2006 - nu två år senare låter det så här:
Göran Persson och Anitra Steen 2008:
Ansöker om att få sänkt skatt för hushållsnära tjänster som kostat dem 51 938 kronor. Enligt ett beslut av skattekontoret i Åmål får de sin skatt sänkt med 12 985 kronor vardera.
Men för Göran har det väl alltid varit skillnad på folk och fä.

1 kommentar:

J.Christensen sa...

Jag antar att fredrik inte hade maxtaxa på dagis för sina barn för annars hade du inte tagit upp detta för det var moderaterna emot. men men det är synd att pig avdraget bara gäller moderater:( för det gör det väl eftersom Göran inte har rätt till det nu när regeln finns där. Personligen har jag svårt att tro att Göran själv sköter deklarationen utan jag tror att det är en revisor som gör detta och hans jobb är att se till att hans kund får ut mesta möjliga annars gör han fel. men detta är bara mina egna tankar som kan vara fel