torsdag 23 augusti 2012

Smällbär


Heter man däremot Ester von Linné så har man inga problem med höstens annalkande - Hon ser möjligheter där farsan anar tordönsproblem. Bland annat är det ju en höjdare att plocka de eget namngivna (som det anstår en botaniker) smällbären. På riktigt heter de tydligen snöbär vilket jag var tvungen att googla innan jag knapprade ned dessa rader. Tänk att barn i alla tider roats av de små smällarna som uppstår när man trampar på dem. Dock låter rykten förtälja att i vissa av stadens satellitområden så har dessa bär konkurrerats ut av försåtsminor...

1 kommentar:

LiteAvLinda sa...

Jag kallar dom puffbär, för det pyser mer än pangar ;-) Och eftersom jag har tvångtankar måste jag kasta ett bär framför mig när jag promenerar, stampa på det när jag kommer fram och därifrån kasta nästa bär. Det är skiiiiiitjobbigt om bären tar slut och jag inte har tagit mig dit jag ska... lovar!