söndag 12 augusti 2012

saltstänk och ond bråd död


De flesta jag känner är nu tillbaka till vardagen med jobb och rutiner, själv unnar jag mig lyxen med ytterligare två veckor i förskingringen. Det här är den viktigaste delen av året och bör inte slösas bort i steril läkemedelsmiljö. Har aldrig haft några ambitioner till vinterresor utan det är här och nu som jag lever upp.

Och det är något visst med att sitta på en saltstänkt och solblekt brygga samtidigt som havet kluckar under en. På havsytan jagar solstrålarna tafatt med reflekterande solkatter och i bakgrunden hörs på avstånd ljudet från en tvåtaktsmotor på en fiskesnipa. Att i allt detta kunna sjunka in i någon av de otaliga svenska deckare som utspelar sig i skärgårdsmiljö är bara så pricken över i:et. Det blir liksom mer påtagligt och inspirerande då. Och har man sedan en liten kall pilsner brevid sig så ser jag ingen anledning till att inte ta ut sex veckors semester på somrarna.

Dock kan man ju inte låta sig försoffas helt så på tisdag piper vi över till Landsort för lite häng och förplägnad - och under onsdag till torsdag är det dags för våran lilla wild kid att äntligen äntra Furuviksparken igen. Bara så ni vet var vi är...

3 kommentarer:

The Johansson´s Blogg sa...

Imorgon tisdag 14/8 tänkte jag ta kidsen med mig ut till Torö för att hälsa på min syster som brukar hålla till där ibland. Om du är där då så kanske vi kan träffas över en kaffe?

Mvh Peter

Förhudslös och Ryggradslös sa...

Du vet då att välja knasiga dagar! Vi är på Landsort hela tisdagen - kommer hem på kvällen för att packa inför resan till Gävle under onsdagen.

The Johansson´s Blogg sa...

Knasiga dagar är mitt efternamn, ha!Vi var alla fall ute på Torö, inget badande men vi kom hem med 10 feta abborrar som hamnade i folie på grillen. Skön dag. Vi får synas någon annan gång.