lördag 4 augusti 2012

Grekland?


Nej, bättre upp faktiskt! Det slog mig att jag faktiskt har mörkat lite kring firandet av min 40-årsdag, for some reasons. Dock har ju vissa fragment kring tex. brygghusfestival och utflykt till Taxinge sipprat igenom etervågorna - där jag bland annat kammade hem en vuxenkånken och ett Popkultspel från Designtorget. Vad jag däremot inte har yppat så mycket om är en liten tillställning på Glashyttans Värdshus där undertecknad höll hov för att fira en åldrings uppgång och förfall...

Tydligen har jag gjort något rätt här i livet för tillbakakakan i form av ärebetygelser - paket med andra ord - höll oförtjänt hög klass. Dels kvitterade jag in uppdatering av mina rödvinsglas från Kosta Bodas Chateau-serie och ett startkit av champagneglas från samma serie. Utöver det så var det några som hörsammat ett outtalat rop från Papis själs inre. Eller så var det helt enkelt så att de känner till gubbfans faiblesse för fyrar. Hur som helst så cashade han in ett presentkort avseende båttur, övernattning och middag för två personer på Stora Karlsö. (Ja, även barnvakt ingick tydligen)


Vad de däremot inte visste var att undertecknad har Stora Karlsö på sin topp-3 lista tillsammans med Vinga och Landsort, så det var ju verkligen ett lyckoskott. Kolla in miljöerna... visst ser det ut som hämtat ur en ungdomsbok med Fem-gänget och smugglare. Nu ska jag bara hitta ett bra datum.

Inga kommentarer: