torsdag 4 december 2008

din lögnaktiga orm...



Det var ett tag sedan sist det tilldrog sig... men dagens datum anno domini så var det Papis tur att dra sin beskärda del till VAB-träsket.

En lagom rolig DJ lyckades få Papis sinnen att rinna över och sonkia släpa ut en barfota skitunge från Willys, där de tänkta ingredienserna till den gemensamma matlagningen skulle inhandlas. När krutröken hade skingrat så låg bara en fadd känsla av gemen kvar. Betänk då att Papi är en sorglös skepnad med en perverst hög uthållighetströskel - monsterbarnet hittade dock en infallsvinkel i samband med utövandet av butiksgolvs-SM i klädsim. Arenan för detta klädsim utspelades sig på klassisk mark i form av entrespärrarna in till butiken - till övriga kunders stora jubel... not.

Annars har dagen gått sin gilla gång med läsning, vila och lite bus. Däremellan har undertecknad kommit till den fasansfulla insikten att jag inte riktigt lever som jag lär längre. Någon gång way back på högstadiet hade jag en period där jag ofta ljög eller kom med halvsanningar för att ställa mig själv i bättre dager eller för att dölja tillkortakommandet med bristen på vissa statusprylar. Denna attityd och hållning var naturligtvis inte hållbar i längden och jag tog ganska tidigt beslutet att en gång för alla droppa den avarten av beteende - det blev enklast så. Okej då - någon vit lögn här och där för att hålla AK på gott humör har kanske slunkit emellan... men det är ju mest helbrägdagörelse.







Nåväl, hur som helst så har eder ceremonimästare av blogg en paradoxal pseudohobby som går ut på att delta i opinionsbildningar- och mätningar på nätet. Ett intresse som från början bottnade i en sorts övertygelse om åsiktsfrihet och konsumentens makt - men som under resans gång retarderat till en falsk förebild för att åtnjuta pluringar, korinter och värdepoäng. Den svarta själ som Papis kropp omhuldar och försvarar har nu sjunkit så lågt att den sitter och ljuger ihop svar för att grow richer. I takt med att institutens urvalskriterier likt sanskrit utkristalliserat sig så har Papi genomskådat charaderna. Och deltar därför falskt sanningsenligt med pricksäkerhet kring både snus, tamponger och bantningsmedel.


Jag säger som Simon Harris... Bass, how low can you go?

4 kommentarer:

g sa...

Början och avslutningen är jag med på, men när skulle det där i mitten ha inträffat?

Förhudslös och Ryggradslös sa...

det var väl typ varje dag som jag påstod att jag var kompis med dig...

g sa...

du ska få julmust på söndag

Förhudslös och Ryggradslös sa...

nu fick jag ytterligare en anledning till att inte dyka upp.