onsdag 24 december 2008

ro för själen



droppar lite fler usla Sony Indoor Snapshot för att gestalta denna jul som går under temat "ro för själen". AK jobbar idag, i denna kommersens tidera. Men jag ska inte klaga, för när Mormor och Morfar droppade förbi och stal flickebarnet för en tur till kyrkogården så smet jag iväg till Frisörgänget för lite X-mas Cuts.


Det var chill stämning där, så jag fick mig lite sedvanlig inblick i det lokala och nationella fotbollslivet. Värvningar, rykten och svarta spelarlöner.

Igår var DJ's krambjörn och tillika gudfar här för lite julmys med glögg och skinkmacka - de passade då på att byta de sedvanliga bokpaketen. Clubba Clabbe ser till att Esters bokhylla fylls med nyutgåvorna av Min Skattkammare och DJ kontrar med målstyrda bokönskningar av de lite djupare slagen. Klippeti-Klabbe hade dessutom goda nyheter kring sin treatment att förtälja vilket av naturliga själ föranledde en frågekedja med intresserade "what if's"

En jul med ro för själen var det ja... men också numera en dag på året som väcker tankar om allts förgänglighet och vikten av att ta vara på sina nära och kära - här i nuet. Efter julmat och Kalle ska vi tillsammans med Esters kompis Emmy och hennes föräldrar bege oss till S:ta Ragnhildskyrkan för en stämningsfull julkonsert. Passar bra med lite kontemplation och eftertanke - också ett pasande tillfälle att tända två ljus för två själar som numera sprider kärlek och värme lite på distans - men dock ständigt närvarande i våra minnen. Liz & Cossi, jag säger som Fox Mulder - jag vet att ni är därute...

Återkommer senare ikväll med en Flossy Mova Julspecial - å kanske lite mer snapshots.

Inga kommentarer: