måndag 8 december 2008

ICA Super-dåre


Kände mig som Björn Rosenström idag...

En enkel fråga ställde jag till den lilla expediten Om du stått här, och inte jag, skulle du då bli besviken?

Men hon svarade: Nej, jag skulle ta en macka med pastej, hålla käften, ta en tidning och sätta mig

Jag hade fått en kombatant, jag ville inte ge mig Så jag sa min lilla smörgåstant,vad kul det är att se dig Menade jag det? Nej,du är allt en typig jävla tjej Du kanske själv skulle in i ugnen och bli pastej

Dagens...eller nej, fan hela veckans pris för hutlöshet går oavkortat till ICA Lindboms Livs ute i Östertälje. Ramlade in där på väg till jobbet idag för att greppa en muffins till fikat. Det var nu riktigt länge sedan jag jobbade favoritpasset eftermiddag/kväll så jag kände att det fanns anledning att fira. Döm då om min förvåning när jag kommer fram till deras bakeoff-hörna. Ni vet, halvsunkigt förbakat bröd med massor av konserveringsämnen som butiken bara värmer på.

Ta en titt på bilden ovan och gör en egen bedömning på vad ni tycker att en muffins i den sizen ska kosta i en ICA-affär...

Ok... ni har säkert fyllt ett spann på allt från 6-14:- Snålt, tycker det giriga aset på Lindboms Livs! 18.90:- ska jag ha! utan prutmån.

P: "Ursäkta, stämmer det här priset?"

Exp: "Ja, men det finns med choklad och vaniljlasyr också"

P: "Jo, men det här är ju bara en vanlig liten muffins"

Exp: "Nej, den är stor"

P: "Nej, den är inte stor, jag skulle baka större själv - dessutom är den ju billigare på kondis och café nere i centrum.

Exp: "Jaha...hum...(något ohörbart)

P: "Varför inte drämma till med en hundring när ni ändå håller på, det här ju hutlöst - skulle du själv betala den summan för den där kraken"

Exp: "Va? Ja...jo..."

P: "Det är klart att du säger det - men det är ju tur, för då är det ju nån som köper dem - själv tappade jag lusten helt"

Samtidigt väntade jag på att det likt i Rosenströms låt skulle visa sig vara ett "practical joke", men det hände inget - det här var for real. ICA verkar vara helt marknadsmässigt demoraliserat.

Inga kommentarer: