onsdag 24 december 2008

tacka vet jag vanligt folk

märkligt... dödens fotsteg förföljer mig - Alf Robertsson har lämnat in, en folkets dandy.

Det hela började som ett skämt under en lättsam sommarfest ute i skärgården när Mormor tog kommando över discoanläggningen. Till ackompanjemang med en fiskhåv jazzades "Tacka vet jag vanligt folk" fram under skratt och flams.

Men Alf sådde ett frö - och under en weekend i ett soligt Falkenberg styrde Papi & AK bilens front mot en hamnfest i Grebbestad för att få mer av det Robertssonska lystmätet - bara ett tråkigt besked hemifrån om en bortsprungen "Lilla My" avbröt det intiativet.

Vi tog dock igen det senare samma vinter med ett osannolikt närvarande på en countryfestival (jo, ni läste rätt) på Tyrol inne i stan. Affe var headline och rockade som aldrig förr.

Personlig favorit är nog "Hon steg på finlandsbåten".

"fyra dar av tät bekantskap, på ett hotell i Södertälje - gav mig mer än livet nånsin haft att ge min själ förut"

Inga kommentarer: