tisdag 22 maj 2007

Veckans tävling






Jag har snuddat vid ämnet tidigare, och för den invigde - om vi bortser från A-K - så är det ingen big deal egentligen att mitt korv- och red bull-missbruk har blivit ett trevligt och välkomnande inslag i min vardag. Korvgubbarna i centrum gillar mig och nickar igenkännande, och Dietrich Mateschitz välkomnar månadsrapporterna från Norden-marknaden varje månad på sitt kontor i Fuschl am See.

Jag vet dock att det finns element inom mitt arbetslag som har anlagt en viss skeptisk hållning till mitt korvbegär, baserat på att jag vid ett par tillfällen valt bort lunchrestaurangens falukorv. Jag, som är i besittning av en mer vidlyftigare blick hävdar nog att problemet snarare är att finna i de inre köksregionerna än hos undertecknad. Det räcker liksom inte bara att etikettera något som korv för att väcka dessa vältrimmade smaklökar till liv.

Nåväl, för att få lite driv i frågan så lyfter jag därför mind-setet om vilken ambrosia som offras till min lekamen mest frekvent. Korv eller Red Bull?

Så här framåt tisdagkvällen har de röda tjurarna ryckt åt sig en ledning med 4-1, men korvisarna har manat till lugn - tydligen väl medvetna om att det vankas korvfrossa till Champions Leaugue-finalen i morgon kväll.

Jag återkommer med matchrapporter under veckan.


Inga kommentarer: