lördag 26 maj 2007

dvd-tipset


Hade egentligen som intention att hålla den här cinematiska karamellen för mig själv, men som den kulturattaché jag nu är betitlad så tänkte jag, - äh, va fan... Har ni bestämt er för att bara se en enda film på dvd i år så låt det då för guds skull bli denna magnifika skapelse.
Vän av Papi, anlägger antagligen en skeptisk hållning nu och tänker, - fan, nu håller han på å drygar sig igen... kan så vara, men först efter att ha sett rullen vet ni helt säkert.
Persongalleriet är träffsäkert, miljöskildringar och dialoger känns äkta och up-to-date och framför allt gör Samuel L Jackson kanske en av sina bästa rolltolkningar. Förutom att vara stenhård droppar han oförglömliga one-liners som: "I've had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane"
Vad säger då övrig movie-media:
MovieZine - 4 av 5 - "Ett härligt smörgåsbord av skoningslösa reptiler"
MovieboX - 6 av 10 - "Kalla den småkorkad, ett överhajpat jippo eller rent av grym. Du skulle ha rätt i allt"
Anna-Karin säger: "- se, se, se, se, se!
Papi säger: Red Bull - Korv 14-6 just nu.

2 kommentarer:

J.Christensen sa...

Och jag säger att det var förmodligen den sämsta filmen som gjorts med samuel. Jag tyckte den var helt kass och att Samuel gick med på att göra den är för mig ett mysterium men jag antar att han fick LOTS of CASH.

Se Apocalyptica där har du en GRYM rulle

Förhudslös och Ryggradslös sa...

din värld är alltid så svart eller vit...eller jag menar röd eller blå. Det är klart som fan att filmen suger. Jag vill gå så långt att det är den absolut sämsta ever. Och då har man ändå sett en hel del skit.