onsdag 23 maj 2007

Man kan inte vinna jämt

Grattis till Milan som förvaltade sina få chanser bäst - och vem vet, på något sätt har kanske en weird form av rättvisa skipats. Liverpool hade överlägset mest bollinnehav men kändes rätt harmlösa framåt. Hoppas att Cossi följde matchen och kunde glädjas, den gamle italienska filmaren...

För övrigt så lurade jag korvisarna på deras festival, då Nirre och Largon ringde från Gravediggers Inn och ville att vi skulle se matchen där. Och Papi var inte nödbädd. Efter att ha kvitterat ut en permisionssedel från A-K tog jag en snabb promenad genom city och beställde snabbt en kall Corona som följdes av fler. En tröst-korv slank dock ner när jag kom hem, så därför är ställningen i veckotävlingen just nu 8-2.

Just det, KB Lana följde upp måndagens förlust med en ny, dock aningen hederssammare. 3-4 blev slutresulatet... kanske rättvist, jag vet inte - vi gör det så svårt för varandra hela tiden. Men å andra sidan så vore det ju tråkigt om vi var fulländade från start.

Slutligen funderar jag på om man kan kalla solariesolning för en form av artificiell bränna. Hur som helst så kungör den gamle läderhuden Papi Cholo att han nu helt och fullt har lämnat Nordic Sun i Rosenlund till förmån för Open Sun på dalgatan. Rekommenderas.

Inga kommentarer: