söndag 13 maj 2007

äh..nu får ni ge er!


Konspirationsteorier och krav på nedläggning ekar över landet idag... Tydligen så är landet falukorv inte helt nöjd med att övriga europa inte förstod The Arks "storhet". Dessutom är det bara en massa grannländer som håller på och röstar på varandra - speciellt de från öst.
Fine - då borde väl Tyskland vinna varje år, och inte bara 1982.
Och ta en titt på det här: England - Israel - Sverige - Danmark - Estland - Lettland - Turkiet - Ukraina - Grekland - Finland - Serbien.
Vad kan det vara för något, om inte vinnarna de senaste 10 åren. I min värld går tävlingen ut på att vinna och jag vill nog påstå att det är en hyffsad spridning.
Och är det egentligen så märkligt att de folkgrupper som brinner för, och tar den här tävlingen på allvar också skickar de bästa låtarna - och framförallt de lite mer genomtänkta scenshowerna. Av någon anledning så har de räknat ut kopplingen med det visuella och telefonröster.
Nä, svälj förtreten och inse att Ola Salo och The Ark underpresterade igår oavsett om han kallar det för en dyngtävling.
Vägrar man ändå att släppa konspirationsteorierna så vore väl ett alternativ där man hade kvaltävlingar i Norr, Väst, Syd och Östeuropa - och där man sedan lät de 16 eller 20 bästa bidragen göra upp.

2 kommentarer:

g sa...

Okej... jag ger mig. Jag lovar att jag ska sluta tjata om melodifestivalen.

J.Christensen sa...

Jo jag vet att du tycker att Ukrainas låt är en riktigt bra gjord melodi men det får stå för dig och jag tycker inte att The Ark var den 18 bästa låten i det startfältet så det så:p