tisdag 23 oktober 2012

Vatten-detox


Jag går på avgiftning den här veckan... kom på att jag förvisso kanske inte håller på att torka ut, men det är sannerligen inte mycket vatten som rinner ner i den här strupen. Istället samsas mjölk, morotsjuice, öl, red bull och rödvin om uppmärksamheten - och då mest av de två förstnämnda. Tänkte därför att det kunde vara idé att vara lite snäll mot njurarna och försöka få i mig endast kranvatten och lite smaksatt bubbla när man vill lyxa lite. Har som ambition att få i mig 2,5 - 3 liter per dag - så får vi se om det ger någon boost i det allmänna levernet. Än så länge har det bara resulterat i att jag börjar känna igen toalettdomänerna både här hemma och på jobbet. Kärleksraketen jobbar stenhårt på att slå ut Kärcher från marknaden.

Något som däremot uppvisat förvånansvärt positiva framsteg är löpningen. Började småjogga i förra veckan och kan nu ta ut stegen ytterligare. Visst, det känns att stabiliteten inte är hundra och om jag felbelastar så hugger det till. Men vem hade trott det för en månad sedan när jag ynkade fram med gips och kryckor. 

Passa förresten på och njut den här veckan - för till helgen blir det om möjligt än jävligare på den här delen av planeten. Klockorna ska vridas tillbaka - vinterdjävulen är här. Brrr..och tvi!

Inga kommentarer: