söndag 21 oktober 2012

Vi är tillbaka!


för vi har Freddy Söderberg

Ibland säger en bild mer än 1000 ord - och jag skulle kunna låta det stanna där. Enligt media har vi varit klara för Allsvenskan sedan juni, men i den stora världen utanför Sundbyberg så har det ju inte riktigt varit så. På slutet har vi visat upp en fantastisk oförmåga att avgöra detta själva och när Halmstad ledde med 2-0 i 87:e minuten så hade i alla fall jag ställt in mig på ytterligare en veckas otålig väntan.

Men småländsk broderskärlek ville annat - låt gå för att Värnamo kämpar med näbbar och klor för att hålla sig kvar i Superettan, men jag väljer att tro på att gammal kärlek inte rostar. Höll på att ramla av spinningcykeln när man efter 1-2 i 88:e minuten ser hur Halmstad forcerar in ett självmål i 90:e. Och av bara farten så passade man på att avgöra och tillskansa sig tre poäng på övertid. 

Vilken fantastisk fotbollsvecka vi ändå har haft... Miraklet i Berlin - jag byter in Sterling i mitt dreamteam som avgör för Liverpool - mitt eget hattricklag tar en stabil 4-0 seger och så nu detta... Nu ska vi bara få Per Mårts att förstå varför fotboll är världens största sport.

Inga kommentarer: