söndag 7 oktober 2012

inget är gratis


Jag anade oråd redan från start. Ja egentligen tvekade jag om jag över huvud taget skulle ta mig ut till Södertälje Fotbollsarena eftersom min närvaro med kuslig precision brukar vara en garant till förlust. Samtidigt så ville jag inte hamna i det scenariot att jag missade den efterlängtade och förlösande känslan av att vara tillbaka i allsvenskan.

Men när jag först cashade in gratis bussresa ut till arenan för att där upptäcka att det var gratis entré så borde jag ha gjort en helomvändning i vändkorset. För om det är något jag har lärt mig här i livet så är det att det inte finns något som heter gratis. Du får alltid betala på något sätt i slutändan - och som jag fick. Öster gick inte att känna igen idag - intentionslöst redan i uppspelsfasen, avsaknad av aggressivitet en ganska dålig förstatouch. Med andra ord väldigt långt ifrån det välspelande maskineri vi är vana att avnjuta.

Å andra sidan... vem vill fira ett avancemang på detta blåshål till arena som saknar all den finnish och charm som "Myran" i Växjö uppbådar. Vi kommer igen! För... vi ska tillbaka!



Inga kommentarer: