tisdag 9 oktober 2012

it's about time!


Ja det var fan på tiden... låt gå för att jag aldrig varit med om att de gyllengula gulds(katterna) har dykt upp så här tidigt i butikerna. Men som jag alltid har sagt, lussekatter kan man sälja året om - det måste vara någon slag traditionsmaffia som har bestämt annorlunda. I allt mörker och jämmerdal så är dessa små kissar ett välkommet ljus i tillvaron. Tänkte på det när jag staplade hem från butiken att det är ju en jäkla tur att det är dessa lucifers som jag har en craving på och inte hummer. Nu bellade årets premiärkatter loss på 4 för 29:-, lite behagligare än årets första hummer som brakade loss på 102 000 kr kilot.

Förresten, jag glömde ett attribut för Sportamore som jag berättade om igår: Snabba leveranser! Beställningen från igår ligger nu på mitt köksbord. Så nu kan det börja snöa. Fast det menade jag ju inte.

1 kommentar:

Elias sa...

Hej, jag håller med - lussekatter kan aldrig dyka upp för tidigt i affärerna. Jag har dock ett litet tips till dig om du vill äta bakverk med saffran även på årets ljusa del -saffranspannkaka med grädde och sylt, ruggigt bra!
Kul att du gillar bra nätskit och det vi gör, hoppas att sakerna du beställde kommer väl till pass!

Till lussekatterna och höstmörkret passar en synlig gul väst alldeles ypperligt: http://www.sportamore.se/produkt/22072-craft-visibility-vest-uni-farg

/Elias på sportamore