söndag 21 oktober 2012

Kaj! Du simmar ur bild


Det var en pirrig liten tjej som gick och lade sig ikväll med det myndiga förkunnandet om att morgondagen kan bli både "läskig och kul, det vet man inte...". Tror jag det - nu när föräldrarna gjort slag i saken och satt ned foten ordentligt. Man kan inte glassa runt hela somrarna på en skärgårdsö utan att kunna simma. Därför blir det hårddrillning hela vintern och våren om så krävs under Trampolins omsorg och tillsyn - kosta vad det kosta vill...nästan, för det var fan inte gratis. Samtidigt gnager farsans dåliga samvete när han ska vara sådär snusförnuftig, för han kommer själv ihåg att han var ganska räkig när han var liten. Å andra sidan är det aldrig fel att ha respekt för vatten - däremot är det en gåva att kunna behärska det.

Vill minnas att jag inte lärde mig simma förrän jag var nio år och att bussresorna till simhallen varje vecka med klassen var pest och pina. Därför är jag den siste att pusha för hårt. Har ambitionen att fota tillställningen i morgon, men misstänker att jag kommer att stöta på patrull hos någon som provade simdräkten idag... inga namn. But we love her!

Inga kommentarer: