måndag 8 oktober 2012

rapport dag 14


Vi skriver dag 14 i skadealmanackan och undertecknad har precis genomfört ett första cykelpass sedan olyckan. Känns fantastiskt befriande att äntligen få börja svettas igen under förvisso kontrollerade och statiska former. Foten känns mycket bättre och svullnaden nästan obefintlig - ja till och med de groteska blånaderna är på upphällningen. Samtidigt känner man hur skört ledbandet är för minsta felbelastning så nu gäller det att vara försiktig - även om kroppen skriker efter endorfiner.

Ska iväg ikväll/natt och pröva att jobba - tror nog att det kommer att gå ypperligt bara jag får sitta en massa. Blir två kryckor ikväll för säkerhets skull men jag tror nog att vi redan i morgon kan dumpa den ena. Utöver det har jag idag roat mig med att lägga en to-be-prepared-beställning från Sportamore. Snart blir det ännu kyligare hur nu det ens kan vara möjligt, men 40 års livserfarenhet har lärt mig det - och den här gubben tänker inte frysa i vinter när han studsar runt i det vita onämnbara. Om du själv inte har varit inne på Sportamore så är det hög tid - och det säger jag utan att få en spänn av dem. Bra varierat utbud, bra priser, bra kampanjer, fri frakt och olika betalningsmöjligheter om man så vill. Bra nätskit helt enkelt.

Inga kommentarer: