fredag 17 februari 2012

Gala! preview (4)


Jag börjar känna en viss, troligen motiverad, oro för årets upplaga av Melodifestivalen... denna veckas deltävling andas samma anonymitet som föregående. Inte jättedåligt, men väldigt lamt - och det känns lite som att manegen är prydligt krattad hela vägen till Baku för Loreen. Denna vecka möter hon inget motstånd vilket gör att en tung börda vilar på Lotta Engberg och Christer Sjögren nästa vecka... nä förlåt, jag bara skoja... menade naturligtvis Danny.

Vi ska alltså till knäckehäxornas hemvist denna vecka. Landskapet som hela Sverige älskar eftersom ingen jävel bor kvar där längre. Och de få som är kvar inavlar ihop två ishockeylag som går kräftgång i allsvenskan varje år. Jag pratar naturligtvis om Dalarna och Leksand. Så hur går det då? Tja... Om Papi Jam lät kaxig och självsäker i början av den här cirkusen så är han nu en svag avbild av sitt forna jag. Begrepp som kanske, förmodligen, väl, antagligen är mer frekventa än distinkta riktlinjer, men vi gör väl ett försök.
  1. Andreas Johnson - Lovelight
  2. Youngblood - Youngblood
  3. Björn Ranelid & Sara Li - Mirakel
  4. Mattias Andreasson - Förlåt mig
  5. Love Generation - Just a little bit
  6. Molly Sanden - Why am I crying
  7. Carolina Wallin Perez - Sanningen
  8. Maria Benhajji - I mina drömmar
Alltså Papi... vadå, tror du på en så framskjuten placering för Mattias Andreasson? Nä egentligen inte men det är nog mer ett uttryck för vad jag själv med lite ansträngning kan tycka är bra. Kom bara ihåg var ni läste det först.


Inga kommentarer: