fredag 10 februari 2012

doctor in the house


Det är inte ofta det sker - men i morse plockade jag ut lejonet från garaget för att ta mig till jobbet. Kände av en lite märklig smärta i vänster bröst igår kväll som inte hade gått över när jag vaknade. Självdiagnosen är lite diffus - enligt nätet kan det vara allt från kärlkramp till en begynnande förkylning. Får jag gissa själv så skulle det kunna vara så att lungan är överansträngd efter all löpning i extrem kyla de sista veckorna - det som motsäger det är att jag kan fixera punkten där det värker genom att trycka med fingret. Borde betyda att det inte är invärtes... eller invärtes invärtes om ni förstår vad jag menar. Hur som helst så har man blivit en aning mer försiktig nu när man har blivit äldre - annat var det förr när man var odödlig. Man vill ju gärna inte att det ska röra sig om tex. hjärtmuskelinflammation, men åter igen... då borde jag inte kunna trycka på smärtan. Nåja, det lär väl visa sig... skulle kunna dra något skämt om "att har ni inte hört något ifrån mig..." men känner att efter förra helgen då min gamle lagkamrat i fotboll och innebandy, Andreas Bolin, gick bort så känns det lite opassande. Greppade en flaska hjärtmedicin i förebyggande syfte inne på glasbanken hur som haver.


Annars känner jag ett litet sting av avundsjuka till skorpklutten Ester som får åka på äventyr ut till ön med kusinerna och mormor & morfar. Förväntningarna har legat på topp och stegrats hela veckan. Har väl aldrig varit så lätt att få med henne till dagis som i morse. Först en studsande krabat och efter henne en packåsna till pappa som släpade vinterutrustning och kläder. Hörde något om att hon skulle agera fotomodell tillsammans med morfis innan avfärd för en artikel i DN. Låter hemligt men man får väl vänta och se... Hon kommer säkert att få en alldeles förträfflig helg - själv får jag en efterlängtad sovmorgon från skridskoskolan imorgon. Win/Win liksom - dessutom är det ju dags för Gala! imorgon. Titta gärna in här lite senare ikväll så ska ni få facit.

Inga kommentarer: