fredag 9 december 2011

no coke


Lugn och fin, ingen fara. Det är bara jag som briserar av lite fyrverkerier i centrumgrytan så här tre veckor före nyår. Dr. Alban sa det redan 1990 och jag ville inte vara sämre den 9:e december 2010. Därför firas det faktum att Papi har varit ren från cola i ett år. Egentligen borde det ju betyda att jag kammar hem någon riktigt fet belöning för ni kommer väl ihåg hur det lät när man var yngre... "Håller du upp med godis i ett år får du en ny cykel, körkortet betalt, en moppe eller en insats till en ny lägenhet" beroende på likviditeten hos ens föräldrar. Oavsett denna likviditet så var det här ju löften som de kunde slänga ur sig eftersom de visste att det inte fanns en sjatte (chans för er som är födda efter Berlinmurens fall) att man skulle klara det.

Vill minnas att jag gick ut rätt hårt och ströp allt veckointag av olika sorters sötsaker under årets första sex månader - detta fallerade sedan under semestern till en mer sansad nivå. Men det jag är mest stolt över förutom negligerandet av cola, är att jag lyckats bannlysa allt onyttigt tröstätande på jobbet. Förutom att det är ekonomiskt fördelaktigt så har kroppen mått bra av detta stålbad. Visst händer det att det slinker ner lite choklad i veckan på kvällen, eller att jag fuskar och bryter förbudet mot Red Bull, men lite busig får man allt vara. Så vad säger ni? Vi kör väl ett år till för här finns ändå inget sug efter den där bruna sörjan.

Inga kommentarer: