tisdag 13 december 2011

lusse bulle elva nätter före jul


Det var allt en trött liten tomtegumma som tokslocknade efter att eftertexterna till 112 På liv & död tonat ut... Det var till och med så att hon avbröt Staffan Mählqvists arvtagare i form av Papi redan efter par sidor i kvällens kapitel av Ronja Rövardotter. Och appropå rövardotter så är det helt klart en egen liten illbatting som jag när vid min barm - oj oj vilken attityd som gör entre ibland. Men det är lite kul, för det är som om hon kommer på sig själv  och ser lite förvånad ut - "sa jag det där?".

Jodå, liten börjar bli stor och för varje traditionstyngd aktivitet som genomförs på dagis så slår oss insikten att det faktiskt är för sista gången. Denna trygga värld ska snart förbytas mot en djungel - är hon verkligen redo? Antagligen, frågan är nog snarare.. är vi redo? Jag har mina doubts där - bäst att ta av sig curlingskorna medans tid finns. Nu väntar lite sov inför nästa fullspäckade decemberdag för i morgon stundar julkonsert i Wendela Hebbes Aula för denna hyperaktiva dam... mer om det i morgon. 

Inga kommentarer: