torsdag 1 december 2011

bråda dagar


December knackar på, det innebär bråda och hektiska dagar för en initierad nättävlare som undertecknad. Det formligen öses ut vinster till höger och vänster, många dessutom väldigt luckurativa. Lägg därtill att varje firma eller tidning med lite självaktning praktiserar adventskalender där varje lucka motsvarar en viss prestation.

Paradoxalt så är december den månad genom alla år som har genererat tveklöst minst vinster. Ja ja, jag hör lite hostande i bakgrunden - och låt gå, förra årets tribute i 36000:-klassen ser jag som en kompensation på allt nedlagt arbete. Det jag däremot efterlyser är lite sådana där bra vinster som böcker, spel, videogames, skivor etc. - med andra ord sådant som vore ypperligt att kunna ge bort som julklappar. Jag pratade om termen nedlagd tid. För den som är intresserad över hur mycket tid jag lägger på denna fritidsaktivitet (som jag ändå upplever att det är), så rör det sig om kanske 30 minuter per dag under jan-nov och det dubbla under december då. Slöseri kanske en del tycker - men eftersom jag de facto verkar ha en viss fallenhet för detta så tycker jag att det betalar sig rätt bra.

Gladast kanske ändå Ester är eftersom mycket kommer henne till gagn. Lägg därtill alla presentkort som rasslar in och som omvandlas till fritids- och idrottskläder till den lilla klutten.

Annars då... hur är läget? Inte så bra faktiskt. Gjorde en dumhet igår när jag skulle vara behjälplig vid inlastningen av sommardäcken i bilen på Däckia. Idiotiskt att med raka armar försöka lyfta in ett däck i de främre regionerna. Speciellt med den här androgyna löparkroppen. Därför sonar jag nu med en riktig rackarns ryggvärk - blev inte mycket sova under föregående natt, får se hur det blir under den kommande. Men men... det är ju ändå inkommande fredag så det ska nog gå.

Inga kommentarer: