torsdag 3 november 2011

Sandvikens kommun


Är fortfarande upprörd och bestört efter kvällens Uppdrag Granskning där tjänstemän, åklagare och förtroendevalda i Sandviken antagligen begick ett lustmord på sitt eget upptagningsområde för åratal framåt. Herregud vilken världsfrånvändhet och velourhymlande. Är det ens egen skitnödighet och tillkortakommande som får dessa människor att agera så sinneslöst? Antagligen...

Den enda förmildrande omständighet som jag kan finna är väl att om man sitter inspärrad i denna - till och med för en öststat beklämmande - byggnad så måste det nog till slut sätta sig på det personliga omdömet.

Förresten har jag ett nytt uppslag åt er... jag pussade min dotter godnatt ikväll - med lite god vilja så kan ni nog få det till både grovt övergrepp och råhångel med ett tillhörande tvångsomhändertagande redan till frukost i morgon. Behöver ni ett trovärdigt underlag så kan jag alltid be något lokalt fyllo ringa in anmälan mot en Explorer. Skämmes fan på er!

Inga kommentarer: