onsdag 9 november 2011

Cliniderm


Jag lovade ju både er läsare, och kanske framförallt Cliniderm en recension på de produkter som jag så tackvänligt fick hemsänt. Testperioden har löpt från den 28/10 till 10/11.

PROFIL TESTPERSON

Kön: Man
Ålder: 39
Hudtyp: Blandhy, dvs. fetare i T-zonen.
Groomingstatus: Medel
Groomingförebilder: Martin Björck och Daniel Lindström

PRODUKTER
  • Clearly Fresh Deo Stick - Jag ska säga som det är.. Det är ganska uppenbart att detta inte är Cliniderms kärnverksamhet utan snarare ett sätt att bredda produktkorgen. Doftmässigt så luktar det ganska snarlikt den mishmash som strömmar ut från en parfymaffär eller en taxfree på en finlandsbåt, dvs. när alla dofter blandas. Absolut inte oangenämt, däremot anonymt. Å andra sidan så tyckte min dotter att den luktade underbart så jag vet inte... Funktionsmässigt helt okej, en vardagsdeo som jag nog placerar i omklädningsrummet på jobbet. Designen är stilren och följer Cliniderms strikta och lite nordiska approach. (Vilket också är gällande för nedan betysatta produkter)

  • Hydra Control Face Cream - Återfuktande ansiktskräm som känns betydligt fetare än sin föregångare - det ska dock sägas att vädret under testperioden har varit ovanligt milt och fuktigt för årstiden så behovet har inte funnits där fullt ut. Annars är den torra och kalla vinterperioden ett krig mot mitt ansikte och dess hud. Det pendlar friskt från fnasigt torrt till blaskigt och glansigt där sebumet formligen sprutar ur porerna =). Doftmässigt lite sobrare och diskretare än den förra kollektionen vilket gillas. Är också förtjust i utformningen med pumpfunktion på behållaren.

  • Deep Clean Facial Wash - Har tidigare använt moussen, dvs. Facial Foam - den här produkten känns kompaktare och intrycket är dessutom att den rengör mer på djupet samtidigt som den lämnare en mjukare lyster på huden. Moussen kändes ofta väldigt uttorkande i överkant vilket inte är gällande här. Fick jag önska skulle jag vilja ha samma utformning på behållaren som ovan. Här en stående tub vilket medför att det ofta rinner ut mer än man behöver.
BETYG
  • CF Deo Stick - 2/5
  • HC Face Cream - 4/5
  • DC Facial Wash - 4/5
Se där - lite att bita i här i höstmörkret. Det kan tilläggas att testpersonen normalt även använder produkter från Biotherme och har låtit dessa stå som referensmall i denna produktrecension.

Inga kommentarer: