lördag 26 november 2011

bigfoot


Kommer ni ihåg 80-tals rullen Bigfoot & Hendersons? Det finns nu en lokal uppföljare under arbetsnamnet Bigfoot & Bergqvists... Var bort ett par kvarter till Stadiumbutiken för att inhandla ett par nya skatekängor eftersom någon envisas med att dra fötterna efter sig med hål i sulan som belöning. Och det var då det fasansfulla slog mig... Ungjäveln har växt två och en halv storlek sedan september!! Herregud, hon kommer att se ut som Familjen Petson innan hon börjar högstadiet. Från minst i klassen till Janne Långben.

Nåväl, nya pjucks it was till skäjtaren - samtidigt slog mig nästa smärtsamma insikt. Beställde inte du Papi ett par Viking vinterkängor i september för att vara ute i god tid. Jo.. jag tog till och med i och plussade på en storlek, men just nu känns det lite futtigt. Och mycket riktigt... 27 mot 29 led ett bittert nederlag. Får hoppas att deras kundtjänst fattar det här med kundvård hos konsumenter med växande barn på måndag när jag ringer.

Vi vuxna pratar till höger och vänster om klassresor och ambitioner kring dessa. Kan ganska krasst konstatera att min egen har parkerat så länge den här damens storleksresa fortgår.

Inget bra alls idag då? Jodå... studsmattan på gågatan hade öppnat och ikväll är det julbord med tillhörande julshow tillsammans med alla medicinska underverk på AZ. Får se om passerkortet funkar på måndag.

Inga kommentarer: