onsdag 16 november 2011

creepy crawlers


...det är något allvarligt fel på min dotter.

Vid den här tiden på året så brukar av hävd de traditionella godnattsagorna ersättas av leksakskedjornas julkataloger, detta år inget undantag. Och Papi hänger på och bläddrar lika andaktsfullt bland de späckade sidorna då det minner om min egen barndom av spänd förväntan. Ikväll kände jag mig ändå nödgad att ta ett genussamtal med den lilla madamen efter att hon för tredje kvällen i rad ylat om samma önskning...

Jag är förvisso inte förvånad över att någon slags fabrik för masstillverkning av slemmiga insekter har väckt hennes tentakler - detta till trots försökte jag ändå att likt Ansgar bedriva upplysning. Nu mässade han förvisso kanske inte så mycket om Barbiedockor, prinsesskläder och rollspelsutstyrslar - men grundtanken att fösa folk till deras rätta fålla delar vi. Nu var det dock att tala för döva öron och flickebarnet somnade med flin på läpparna efter alla förslag på var man kan placera "slemmisarna så att mamma kissar på sig".

Inga kommentarer: