söndag 13 november 2011

bad papa


Teckningen kvarglömd på dagis, av den utlovade pärlplattan syntes intet, inga viskande röster och tassande steg som utmynnade i en liten inslagen hedersbetygelse. Jag dröjde mig till och med kvar extra länge i sängen för att ge spelrum för en eventuell frukost men ack så jag bedrog mig. Till slut var det bara att inkassera den dystra sanningen att man för sjätte året i rad jobbat ihop till titeln "dålig Papis".

Tur då att man är härdad och gråter invärtes istället - plus att man är så förutseende att man köper sig sin egen Fars Dagspresent. Tack Papi för den fina tröjan, den skall jag bära med kärlek. Men det var trevligt igår i alla fall - om ni undrar tar jag hand om disken nu och följer upp med ett arbetspass på fabricum. Det gäller att fira när man kan! 

Inga kommentarer: