lördag 14 februari 2009

wursterrör



Fick det svart på vitt i morse när jag sprang på Skomakar-Anton, aka. Polis-Pär, aka. SSK-speaker med rätt att håna...

Dag Olsson, svenska hockeydomarbasen efterlyser Sveriges godaste hockeykorv som gick i graven hösten 2005 - me sa much skyldig. Skönt dock med en riktig korvsommelier med känsla för ett riktigt hantverk... men jag måste tyvärr göra dig besviken... 21 år bakom kioskluckan var fullt tillräckligt. Numera firar jag wurstliga triumfer i köket på Lovisinsgatan, och dit är Dag mer än välkommen.

Appropå Pär förresten, kan inte låta bli att småle åt våra upptåg som rönte jubel på läktaren och snörpta miner bland ryggdunkarföreningens företrädare. En period författade jag oskyldiga publikutrop med finurlig ackuratess som Pär gladeligen läste upp. Min personliga favorit var den om "traktorn med LHC-dekaler som stod med lyset på, ute på parkeringen". Fast fyndigast var kanske den som var lite för bra för vårt eget bästa. Den gick ut på något om "upphittade ryska kyrkliga ikoner som hittats på en publiktoalett". Samma match var länspolismästaren för Stockholms län där, och denna "intressanta" infallsvinkel lyftes tydligen på ett rotelmöte dagen därpå...

Jag tror det var då vi lade verksamheten på is för överskådlig framtid...

Inga kommentarer: