söndag 22 februari 2009

sunnudagr

Råkade slänga en flukt i almanackan och noterar att månadens Flossy Mova trotsar med sin frånvaro - ni får dock hålla ut något dygn till, för jag måste ut i snöstormen ikväll och bege mig till fortet för all magsårs nemesis. Men jag kan lova att det finns basgångar i pipelinen!

Annars har söndagen gått sin gilla gång med lite olika upptåg. AK's moster och kusin var här tidigare idag och hämtade en TV och en soffa vilket tacksamt frigjorde en hel del space här hemma. I och med att DJ's soffa nu vilar ut från hoppiga 2-årsfötter på annan resort så är upplägget klart för en ny stor säng till nattmarodören.







Vi har spanat in en smart historia som är flerbottnad (hö hö...jag vet). Dels går den rent stilmässigt i det övriga rummets design (dessutom fyller den ut rent formmässigt efter soffan) - sedan har den bra features som förvaring och extra utfällbar bädd (bra när bästa kompisen vill sova över). Ok att den kostar lite mer än en average första barnsäng, men vi räknar iskallt med att hon ska kunna ha den här ett tag. Fast det slutar väl som vanligt att man står där med neddragna byxor... ja alltså rent bildligt.


Snöstormen ja... Mitt på dan stack DJ och jag iväg till Badparken intill för att kunga med lite snögubbsbygge då snökonsistensen var prima vera. Det var roligt och dessutom hårfint kring vem som njöt mest. Papi var i alla fall blötast när vi kom hem... vi hann dock belöna oss med varsin korv från KringlanGrillen innan det var dags för lite eftermiddagsvila.


Söndag innebär också matchdag för Hattrickligan, men jag föreslår att vi väljer ett annat samtalsämne. Begreppet idrottspsykologer står dock på veckans agenda för Papi Coach.

Inga kommentarer: