fredag 20 februari 2009

oh my god it's the funky shit!





Shajt! Jag hade ju värsta upplägget för det bloggisifiära denna kväll... men så rann den ut i sanden, kompis med den sydafrikanska shirazen som rann ner i Papis strupe.

Jag hade ju tänkt berätta om hur jag bekräftade bloggrubrikens antydan om att jag skulle vara ryggradslös i samband med att jag fegade ur till veckans SvängLänk. Veckans SvängLänk är ett återuppståndet tidsfördriv för gamla övervintrade bar-rävar som varje vecka mailar bra mjusselänkar till ett angivet tema. Och denna 7-dagarscykels topic byggde på att "you got the word today from your doc... there's only 5 months remaining on your lifeschedule - so you better hurry up creating your concert-bucketlist" ...ajo, ni fattar... å sedan ska man alltså kreativisera ihop 3 swinglinks.

Jag safeade och plockade en konsert med Barenaked Ladies, Onkel Kånkel och Prodigy... samtidigt sitter jag där och vet att Backstreet Boys-konserten 2001 är fan en av de mäktigaste jag sett. Kan låta amatörmässigt kanske, men då har jag ändå ett tresiffrigt tal i antal konserter att relatera till - dom kickade pung den kvällen...

Sorry grabs, jag hade gärna sett den igen... och jag vet att det kommer lavetteras med öppna handflator nu... men betänk då att jag i alla fall inte sjönk så lågt som Mats Siljebrand gjorde i dagens kulturyttring - LT.

note: 5.46 in the video AJ thanks the amazing audience in LA with "you guys rock!" - uhum...guys? are you blind AJ, the only guys in the arena are you...

Inga kommentarer: