lördag 14 februari 2009

efficiency

Pew! Det är bråda dagar för en liten pappis - det rycks och slits i min formidabla lekamen, ja människa, company och institut vill få sin beskärda del av det upplevelsepaket som undertecknad utgör. Vilket i sig resulterar i högt satta krav och målbilder från de egna hjärnspökena. Vem vet, jag slutar väl som den där dåraktiga SSK-löparen som blivit ett begrepp - vilket i sig är en bedrift med tanke på vilken hjärntrust som denna stad ändå berikats med. Btw. så mötte jag honom två gånger idag, men det skyller jag på att jag lite vidlyftigt satt och spred skrönor om fenomenet under gårdagskvällen...

Nåväl , much to do, such to gilla läget. Och ibland vaknar ju tävlingsskallen till liv när det finns stuff i pipelinen. Eller vad sägs om följande aktiviteter under fredag och lördag... biltvätt, slipning och vaxning av köksbord, 2 st löppass, plasmaunderhåll, övertidsarbete i 11 timmar samt gårdagskvällens begivenheter som inte gick av för hackor. Mötte upp mami och DJ vid dagis med bilen för att sedan ta oss ut till Geneta. Jag har flera gånger sprungit förbi stället och har väl i ärlighetens namn haft lite nedlåtande fördomar om upplägget. Men igår var det alltså premiär för Funhouse 4 kids tillsammans med Emmy och Valle med föräldrar - och jag säger bara oj!

Vilken speed på kidsen... rödblommiga kinder, studsande ben och klibbiga pannor samt bredlånga smajl från örsnibb till örsnibb. Jag hade ingen aning om att det fanns så mycket energi i flickebarnet... hon riktigt sken av lycka. Två intensiva timmar fick räcka innan vi styrde kosan mot Brunnsäng där Valles pappa driver pizzerian Gabos. Köket gjorde allt för att imponera på oss och det är tydligt att det går att göra större pizzor än Lilla Riminis. Lägg därtill att dessa smakade betydligt bättre samt att råvarorna var al dente. En riktig höjdarkväll med andra ord - därför var det ganska ok. att stiga upp 04.40 i morse för att sprinta iväg mot Gärtuna.

Och ni kan vara lugna - för jag vet vad ni tänker... "Jobba på alla hjärtans dag?!" Jag hade styrt upp det med - ett blomsterbud fick uppvakta mina två kärlekar. Nu vet jag dock inte riktigt hur ihärdigt han uppvaktade, för mami stod och trampade i hallen och stack iväg när jag kom hem... men blomorna var fina.

Gala ikväll - och ni vet att ni får facit direkt efter röstningen. Men Alcazar har ju iofs. redan vunnit.

Inga kommentarer: